Sugen på något?

Jag skrev på ett "kontrakt" med mig själv den dagen jag satte igång med mitt första träningsprogram om att jag inte skulle äta något onyttigt. Det har fungerat super bra för mig och jag har skött mig jätte bra. "Kontraktet" gick ut i måndags men jag har inte ätit något onyttigt än. Dels så är jag inte särskilt sugen, och sen ska jag inte äta något onyttigt i veckorna.

Första veckan var jätte jobbig för mig, då jag gärna åt popcorn och liknande på kvällarna. Den första veckan så åt jag något nästan varje kväll ändå, men nu var det något nyttigt som jag stoppade i mig! Jag ser till att alltid ha något nyttigt hemma att tugga på om jag blir sugen. Jag älskar frukt och brukar köpa med mig bland annat nektariner och vindruvor hem. Det är nyttigt, det är gott och jag får något att tugga på! Något annat som jag brukar äta en del utav när jag är sugen är naturella riskakor.

Om man inte vill äta massa sötsaker längre så gäller det att för det första: bestämma sig. Det går, det är jag ett levande bevis på. Allt som krävs är vilja och lite nyttigheter i kylen och skåpet. Hitta det som passar dig, det som du tycker är gott men som är nyttigt så kommer det att gå.

Ingenting är omöjligt!
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0